Wat ik heb geleerd in 2016

Follow my blog with Bloglovin

2016 was niet het leukste jaar dat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ondanks dat zijn er ook goede dingen gebeurt en heb ik veel stappen gezet. Ik heb eigenlijk niet zo’n zin om terug te kijken dit jaar, maar ik weet dat het goed is om dit toch te doen. Vandaar dus in deze blogpost 3 dingen die ik heb geleerd in 2016.

Elk huisje heeft zijn kruisje

Oftewel in elke huishouden gebeurt wel iets vervelends waar de buitenwereld niet vanaf weet. Toen mijn moeder twee jaar geleden ziek was dacht ik waarom moet ons gezin dit nou overkomen. We hadden het net zo goed met elkaar en ook toen ik net op mijn nieuwe school aankwam dacht ik de enige te zijn met een heleboel problemen. Er was aan mijn vertelt dat dit niet het geval zou zijn, maar inmiddels kan ik van al mijn klasgenoten wel iets bedenken. Kortom iedereen heeft wel iets vervelend in zijn leven. Soms heel groot, soms heel klein. Niemand is perfect.

Het kan altijd erger

Het klinkt misschien stom en heel cliche toch is het wel de waarheid. Iets kan altijd nog erger. Ook toen ik in november opgenomen werd in de kliniek dacht ik dat het niet erger kon, maar toen ik mijzelf vergelijk met de andere patiënten in de kliniek zag ik het erger kon. In de kliniek waren namelijk een aantal mensen die zichzelf verwonden. Als ik er aan terugdenk moet ik bijna weer huilen. Het was heel heftig om mee te maken.

Niet perfect is ook goed

Van mezelf ben ik een heel perfectionist persoon. Ik wil alles altijd meteen heel goed doen. Als iets niet perfect wordt ik meestal gefrustreerd. Ik heb inmiddels ook wel door dat dit niet altijd hoeft. Toch vind ik het wel lastig om dit los te laten. In 2017 zal ik me dus zeker proberen verder te ontwikkelen hierin.

Ik hoop dat je het een beetje leuk vond om te lezen. Wat heb jij geleerd in 2016? En wat zou je graag willen bereiken in 2017?

X Cathelijne

 

 

 

One thought on “Wat ik heb geleerd in 2016

  1. Dat niet iedereen het beste met je voor heeft.. maar ook mijn relatie met God is erg verbeterd en daar ben ik erg blij mee 🙂

Geef een reactie

