Mijn Plantenvrienden #1

Inmiddels bijna een jaar geleden, toen ik net met mijn blog begon,  werd ik geïnspireerd door een blogpost van Inne. Eindelijk heb ik de tijd en rust gevonden om weer eens even lekker te schrijven. Dus in deze blogpost deel ik mijn kleine groene vriendjes met jou. 

In mijn slaapkamer heb ik best wel wat plantjes staan. Ik denk zo’n stuk of acht. Ik vind het fijn om voor ze te zorgen en dat kleine beetje groen dat doet me vaak goed.
Op dagen dat ik er doorheen zit kan ik nog wel een kleine glimlach krijgen van een plantje dat het goed doet.
Vandaar dat ik inmiddels ook best wel wat planten heb verzameld in mijn kamer. Je hebt vast wel mee gekregen dat het afgelopen winter niet zo goed met mij ging.
Mijn plantencollectie is toen heel erg gegroeid.

img_1520

Hier is het nieuwste lid van de plantenfamilie 😊. Het is een Fittonia. Ik heb deze een paar weken geleden van mijn vader gekregen. Op het moment dat ik er nogal doorheen zat zijn we samen naar het tuincentrum gegaan en mocht ik van papa een paar mooie plantjes uitzoeken. Lief he?
Zelf vind ik de blaadjes van deze plant prachtig. Hier is een betere close-up zodat jij de blaadjes ook eventjes kan bewonderen.

Fittonia albivenis 'White Dwarf'

Naast mijn Fittonia staat een Dypsis lutescens, beter bekend als de goudpalm.
Deze plant heb ik al best wel lang. Ooit heb ik hem van mijn broer zijn kamer gered.
Hij wilde de plant namelijk dood laten gaan. Hij staat nu ruim twee jaar op mijn kamer en doet het weer helemaal fantastisch.
Alleen inmiddels maakt de puppy er een spelletje van om, elke keer dat hij mijn kamer bezoekt, zoveel mogelijk blaadjes uit de plant te happen 😅. Niet helemaal de bedoeling dus.

Natuurlijk heb ik ook nog cactusjes op mijn kamer staan. Ik ze ooit gekocht bij de Ikea. De Ikea is zeker ook een aanrader wat betreft plantjes. Ze hebben veel leuke plantje voor een leuk prijsje.

Iets wat dan ook nog steeds op mijn verlanglijstje staat is de SOCKER plantenkas van Ikea. Hij kost maar een tientje, maar ik heb nooit de tijd gehad om het te gaan kopen.
Dus pap, mam, jullie weten wat je me kunt geven voor mijn verjaardag 😉.

schermafbeelding-2017-01-21-om-13-01-09

Voor nu ga ik het even hierbij laten. Ik heb nog veel meer plantjes en om ze allemaal in een blogpost te gaan bespreken dat lijkt me een beetje veel. Wat zouden jullie er trouwens van vinden als ik in het Engels ga bloggen?

X Cathelijne

 

Geef een reactie

